duurzaam vervoer

evofenedex lanceert vernieuwde handleiding Duurzaam Vervoer

Leden van evofenedex komen alles te weten over duurzame vervoersoplossingen voor de logistiek van morgen met de voor leden nieuwe kosteloze handreiking Duurzaam Vervoer.

Bron: evofenedex.

In 2021 publiceerde evofenedex haar eerste e-book Duurzaam Eigen Vervoer. Nu is de vernieuwde editie beschikbaar in de vorm van de handreiking Duurzaam Vervoer. Het handige naslagwerk is aangevuld met extra informatie over de CSRD-regelgeving en CO2 meten. Verder bevat het een uitgebreider overzicht van de verduurzamingsmogelijkheden rondom het wagenpark. Leden van evofenedex kunnen de handreiking gratis aanvragen.

Leden ondersteunen bij verduurzaming

“De eerste editie kon op de warme ontvangst van duizenden leden rekenen”, vertelt Mark van Geest, auteur van de handreiking en bedrijfsadviseur Duurzaamheid bij evofenedex. “Op basis van ledenvragen en ontwikkelingen in de wet- en regelgeving hebben we de handreiking opnieuw samengesteld en geactualiseerd. Zo willen we logistiek verantwoordelijken die lid zijn van onze vereniging ondersteunen met toegankelijke en praktische informatie. De handreiking gaat onder meer in op elektrisch rijden en technische aanpassingen aan voertuigen. Maar ze geeft ook inzicht in praktisch maatregelen die je gelijk kunt toepassen om je brandstofverbruik te reduceren.”

Onafhankelijke informatie en handige doorverwijzingen

De handreiking Duurzaam Vervoer bestaat uit 32 pagina’s, verdeeld over 8 hoofdstukken. Het is rijk geïllustreerd met voorbeelden en biedt complexe informatie op een laagdrempelige manier aan. De samenstelling van de handreiking is geheel onafhankelijk gedaan van aanbieders in de markt. Verder biedt de handreiking doorverwijzingen naar relevante informatie op websites of specifieke dienstverlening van evofenedex om haar leden te ondersteunen. 

Zero-emissie en duurzaamheid prioriteiten

“Bedrijven staan de komende jaren voor uitdagingen op het vlak van verduurzamen en optimaliseren van het vervoer. Over een jaar zijn de eerste zero-emissiezones actief en daarna moeten bedrijven actiever aan de slag met CO2-inventarisatie en andere stappen nemen om het transport te verduurzamen. Met deze handreiking zijn leden beter in staat om de uitdagingen het hoofd te bieden”, besluit Van Geest.