walstroom

Walstroom binnenvaart: wat gaat goed en wat kan beter?

Onlangs heeft Port of Amsterdam een onderzoek afgerond naar de walstroomvoorzieningen voor binnenvaart in de Amsterdamse haven. Het doel was meer inzicht te krijgen in de ervaringen van binnenvaart en riviercruise.

Bron: Port of Amsterdam.

Hiervoor is een enquête gehouden onder gebruikers van walstroom en gekeken naar het gebruik van de walstroomkasten. De onderzoekers ontving meer dan 100 reacties met waardevolle feedback over de walstroomvoorzieningen. Enkele conclusies:

  • Op veel locaties met een generatorverbod komt het verbruik goed overeen met de ligplaatsbezetting.
  • 63% van de gebruikers is (zeer) tevreden met het gebruik van walstroom in de Amsterdamse haven.
  • 71% vindt het (zeer) makkelijk om aan te sluiten op walstroom.
  • Storingen worden meestal binnen 1 à 2 dagen opgelost door de monteurs.
  • 22% van de gebruikers heeft problemen ondervonden tijdens inloggen of activeren van de walstroomkast in de app.
  • 43% van de gebruikers heeft een storing ervaren; de meeste storingen gaan over de aardlekschakelaar, zekeringen, versmeltingen en stekkerdetectie.

Met de bevindingen uit het onderzoek gaat Port of Amsterdam aan de slag om de dienstverlening te verbeteren. Zo worden de instructies voor gebruikers en medewerkers aangepast, het gebruiksgemak van de kasten geoptimaliseerd en de hulp bij storingen aangescherpt.

Wat te doen bij storingen?

Helaas nemen gebruikers in slechts 31% van de gevallen contact op met Port of Amsterdam neemt bij een storing. Dat is jammer, want het havenbedrijf wil graag iedere storing zo snel mogelijk oplossen. Ook kan het zijn dat het als mogelijk is om direct via de telefoon te helpen. Neem daarom altijd contact op.

Neem bij vragen en opmerkingen over een storing met de walstroom contact op met Ease2pay via het telefoonnummer: +31 (0)88-1707703.

Voor meer informatie over walstroom? Kijk dan op de speciale pagina over walstroom op onze website.