Nieuwsblad Transport doet vanaf deze week onderzoek naar het gebruik van sociale media in de sector transport & logistiek.
Social media zijn niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Met het onderzoek wordt in kaart gebracht hoe het gebruik ervan in de transport en logistiek zich ontwikkelt. Centrale vraag is: hoe maken logistieke ondernemers nú gebruik van social media om hun doelstellingen te realiseren en hoe denken ze dat in de toekomst te gaan doen. Het onderzoek is een initiatief van vakblad Nieuwsblad Transport.
”žEén ding is zeker, het gebruik van social media in de b2b-omgeving groeit. Steeds meer bedrijven investeren in deze media en maken hun bedrijf daarmee beter bereikbaar voor alle betrokkenen,” vertelt Arie van Dijk, Publishing Manager bij NT Publishers. ”žIn de afgelopen jaren hebben wij gemerkt dat de sector transport en logistiek erg met dit onderwerp bezig is. Men is op zoek naar klinkende succesverhalen, tips en probeert valkuilen tevermijden. Bij een groot aantal organisaties is sprake van koudwatervrees. Niet geheel ten onrechte, er zijn natuurlijk ook risico’s aan verbonden. Met de resultaten van dit onderzoek willen we de markt ondersteunen bij het gebruik van nieuwe media.”
Het onderzoek loopt tot en met 24 januari.
Doe mee aan het onderzoek.