De logistiek dienstverleners Simon Loos en Peter Appel Transport bundelen in 2021 hun krachten en gaan samen verder als Simon Loos. Hierdoor verdubbelt de nieuwe firma qua grootte en verstevigt het haar positie in de top 20 logistieke dienstverleners van Nederland. Beide bedrijven zijn voornamelijk gespecialiseerd in foodretail en foodservice. Het is nog niet bekend waar het hoofdkantoor van het nieuwe Simon Loos komt.
Peter Appel licht de achtergrond van de fusie met Simon Loos toe: “Wij anticiperen op het logistieke landschap en de eisen van morgen. Deze samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming. Zo sorteren we proactief voor op een succesvolle en bestendige toekomst en groeien we mee met de behoeften van onze klanten.’
Fusie Simon Loos en Appel Transport is fusie van familiebedrijven
Wat vooral opvalt bij de fusie zijn de overeenkomsten tussen de twee bedrijven. Beide organisaties zijn niet alleen ongeveer even groot, ook hun specialisaties in foodretail en foodservice zijn gelijk. Zelfs het klantenbestand komt voor een groot deel overeen. Simon Loos: ‘Onze bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Deze stap is dan ook meer dan logisch met het vizier op morgen. En het biedt tevens allerlei nieuwe mogelijkheden voor onze klanten, partners en medewerkers.’
Bekijk de video over de fusie, tekst gaat daarna door
Bovendien zijn beide CEO’s neven uit de bekende transport familie Loos, wat leidde tot de keuze voor de naam van de nieuwe fusie organisatie. Peter Appel: ‘Juist vanwege onze Loos familieband en het feit dat Simon Loos al meer dan 80 jaar een vertrouwde naam is in logistiek Nederland, hebben we besloten om gezamenlijk verder te gaan als Simon Loos en geen nieuwe naam te lanceren.’
Met het nieuwe Simon Loos ontstaat een organisatie met meer dan 3.000 medewerkers en 1.400 voertuigen, verdeeld over meer dan 60 standplaatsen in heel Nederland. Beide directeuren blijven leidinggeven aan het gefuseerde familiebedrijf met als doel om optimaal gebruik te maken van de kennis, kwaliteit en cultuur van beide bedrijven.