Voor de Transport Logistics Beurs in München maakte ACN een video om uit te leggen wat er op Schiphol gebeurt in digitalisering van de aan- en afvoer van vracht. De slotcapaciteit op Schiphol voor vrachtvliegtuigen staat onder druk, met flinke risico’s voor de positie van luchtvrachthub Schiphol. ACN vecht er al jaren voor om de upliftcapaciteit op niveau te houden. “Tegelijk moeten we er voor zorgen dat het logistieke proces op luchthaven Schiphol state-of-the-art is.”
Bron: ACN.
Kenmerkend voor de logistieke keten is dat er veel spelers bij betrokken zijn, ieder met z’n eigen belangen. Slimme regie en afstemming is daarom nodig om de vrachtstroom optimaal te laten bewegen en wachttijden zoveel mogelijk tegen te gaan.
Smart Cargo Mainport Programma
Op Schiphol doen we dit samen binnen het Smart Cargo Mainport Programma. De afgelopen jaren legden we de nodige puzzelstukjes op het gebied van (vergaande) digitalisering van de aan- en afvoerketen. Het komende jaar staan twee grote stappen te wachten richting de digitale toekomst: 1) Secure Import waarmee we Schiphol op het gebied van tegengaan van diefstal koploper willen maken én 2) landzijdige digitale deurplanning bij afhandelaars. Een jarenlange wens van velen.
Op deze manier ontstaat op Schiphol een veilige digitale Greenlane. In deze video: wat is er al gebeurd en wat staat er nog te gebeuren.