Veel bedrijven proberen CO2-neutraal te zijn. Van Werven, dienstverlener in infra en recycling, is niet één keer CO2-neutraal, maar bespaart 11,6 keer meer CO2 dan het produceert. Dat is één van de conclusies uit het duurzaamheidsverslag 2014 dat Van Werven presenteert op 1 juni 2015. Van Werven heeft een nevenvestiging in Ouderkerk aan den Amstel.
Van Werven publiceert zijn duurzaamheidsverslag dit keer voor het eerst digital. Het verslag is te vinden op duurzaam.vanwerven.nl. People, planet en profit, de drie fameuze P’s, staan hoog in het vaandel van het familiebedrijf.
People
Van Werven hecht grote waarde aan continuïteit, dat zit er bij een familiebedrijf nu eenmaal ingebakken. 34% van de medewerkers is langer dan 12 jaar in dienst. Dat zijn veelzeggende cijfers. Met 90-95 familiebanden binnen het bedrijf, ontstaat een hechte groep medewerkers. Ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt vinden hun plek bij Van Werven. Van Werven vindt het haar maatschappelijke verantwoordelijkheid om zich op een actieve wijze concreet in te zetten op en kansen te bieden op het gebied van social return. De doelen die het bedrijf zichzelf stelt, zijn terug te vinden in het verslag.
Planet
Van Werven is 11,6 keer Co2-neutraal. Dat heeft te maken met de recyclingactiviteiten, waarbij van afval grondstoffen worden gemaakt. Deze gerecyclede grondstoffen realiseren een Co2-besparing, omdat er geen nieuwe grondstoffen gedolven of bewerkt hoeven te worden. Ter verduidelijking: in 2014 recycled Van Werven 57.000 ton kunststof. Dat is 132 miljoen kilogram vermeden Co2 uitstoot, gelijk aan de uitstoot van 75.000 auto’s over een heel jaar.
Daarnaast kijkt Van Werven terug op de doelstellingen die gesteld zijn in de MVO Zelfverklaring, waarin onder meer veiligheid, cursussen en discriminatie aan de orde komen. Duurzaam materieel maar ook sponsoring zijn activiteiten waar wij ons hard voor maken en die te lezen zijn in dit onderdeel van het duurzaamheidsverslag.
Profit
Het jaar 2014 heeft in het teken gestaan van herstel. We zijn er bijzonder trots op dat wij in deze tijd van laagconjunctuur de werkgelegenheid hebben kunnen borgen. Daarnaast hebben we in 2014, met het oog op de veranderende klantvraag, geïnvesteerd in kennis en kunde van onze medewerkers.
Bron: vanwerven.nl