Vente-Exclusive heeft de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014 gewonnen. Zij ontvingen de prijs in ’t Spant in Bussum uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis. De jury had lof voor de verrassende keuzes die de webshop maakt. “Niet mainstream, maar wel heel succesvol.” Vente-Exclusive sleepte ook de publieksprijs in de wacht. Hiermee liet de webshop detwee andere finalisten, Coolblue en HelloFresh, achter zich.
In de presentaties van zowel Coolblue als HelloFresh stond de zondagslevering in de schijnwerpers. “Een gouden greep en een aanrader voor elke webshop”, zo zei Olaf Vreeburg van HelloFresh. Toch ging de voorkeur van de jury naar Vente-Exclusive. Die roemde de gedurfde keuzes van Vente-Exclusive, zoals een klein aanbod en een langere levertijd. Daarnaast vonden zij de nauwe banden met logistieke partners een grote pre. Door die samenwerking wordt het logistieke proces continu verbeterd. Op het gebied van duurzaamheid scoorde Vente-Exclusive door het voorkomen van verspilling bij de inkoop, ruimte voor logistieke efficientie bij levertijden en zonnepanelen op het dak van het distributiecentrum. De jury gaf aan dat het niveau van de finalisten hoog was. “Het was een close call tussen de winnaar en de andere finalisten” , zegt Guis.
Ongeveer 200 mensen waren aanwezig bij het event rondom de uitreiking van de award. Op het programma stonden keynotes van Jan Huisman van eBay en Michel Schellekens van Ingram Micro. Daarnaast konden de gasten diverse case studies bezoeken en was er volop gelegenheid om te netwerken. Een deel van de middag was gereserveerd voor presentaties van de drie genomineerde webshops. Deze presentaties speelden ook een rol bij het eindoordeel van de jury.
De award “Logistieke Webshop van het Jaar” is een initiatief van vereniging Logistiek management, Simtrec en E-sharp. Dynalogic en EU-people vormen samen met Simtrec en E-sharp het stichtingsbestuur. De award is in 2011 in het leven geroepen om webshops te belonen die zich onderscheiden door een uitmuntende logistiek. De award wordt in 2014 voor de derde keer uitgereikt. Winnaar in 2013 was Futurumshop, in 2012 is de award toegekend aan Nespresso.
Bron: logistiekewebshopvanhetjaar.nl