Er is geen berichtenverkeer mogelijk in deze periode met:
- Douane Manifest (ECS)
- Douane Sagitta Uitvoer (DSU)
De overige automatiseringssystemen blijven wel beschikbaar.
Reden voor het stilleggen van het berichtenverkeer is dat de Douane voor een aantal douanesystemen vernieuwde software in gebruik neemt (release 2013-4). Hierin zijn met name technische verbeteringen aangebracht om de performance van de automatiseringssystemen te verbeteren.
Ingestuurde berichten worden gebufferd. Zodra het berichtenverkeer weer op gang is, verwerkt de Douane de gebufferde berichten in de systemen.
Het is NIET mogelijk voorafgaand aan het weekend aangiften in te sturen voor zendingen die in of kort na de onbeschikbaarheidsperiode afgehandeld en/of vervoerd moeten worden.
Noodprocedures
Als dat nodig is kunt u gebruik maken van de noodprocedures.
Coördinatiecentrum
Zoals gebruikelijk is er een coördinatiecentrum ingericht en wordt u op de hoogte gehouden via voortgangsrapportages om 11.00 en 14.00 uur via de website van de Nationale Helpdesk Douane.
Hebt u automatiserings- of systeemtechnische vragen over het nieuw geïmplementeerde systeem? Dan kunt u terecht bij de Nationale Helpdesk Douane. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 07.00 uur tot 17.00 uur. Het telefoonnummer van de Nationale Helpdesk Douane is:
(055) 577 66 55.