Nederland en daarmee de Metropoolregio Amsterdam heeft alles in zich om wereldleider in de logistiek te worden. Nummer één word je door de onmisbare partner te zijn. Hoe u uw internationale partners hiervan overtuigt? Met hulp van de Logistieke Regiopropositie.
De propositie is een volledige presentatie van het economisch klimaat waarin de logistieke partijen in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) opereren. Anders gezegd; ze is een opsomming van de pluspunten van de MRA waarmee ieder die dit wil de regio en daarmee zichzelf kan ‘verkopen’.
Presentaties
De Engelstalige marketingboodschap is gebundeld in een kort en bondig verhaal van twee pagina’s. Negen subthema’s worden in tekst en beeld nader toegelicht. Zo is er de presentatie over de vier ‘ports’ die van de MRA een mondiale hub maken: airport, seaport, greenport en data port. Er is aandacht voor douaneformaliteiten en fiscale regels en de Services Hub-presentatie over het gemak waarmee hier zaken kan worden gedaan.
Ook komen innovatie in de logistiek, de kracht van ‘ons’ human capital en de aantrekkingskracht van wonen in (de regio) Amsterdam uitgebreid aan bod. En er is een aparte presentatie over wereldwijd gerenommeerde regionale sectoren die aan de logistiek sector zijn gerelateerd zoals Aerospace, Food & Flowers, Fashion en Life Sciences.
Gratis
De Logistieke Regiopropositie is opgesteld op verzoek van de Amsterdam Logistics Board. Amsterdam Airport Area actualiseert haar vier keer jaar samen met alle regiopartners. Hierdoor kunt u altijd de meest recente cijfers gebruiken. U kunt de Logistieke Regiopropositie gratis downloaden via de website van Amsterdam Airport Area.
Auteur: Anke Hoets — Dinalog Amsterdam