Er ligt een grote bedreiging voor luchtvracht in Nederland op de loer door de kabinetsplannen om het aantal vluchten op Schiphol volgend jaar drastisch terug te brengen van 500.000 naar 440.000. Die krimp dreigt het aantal vrachtvluchten met maar liefst een vijfde te reduceren en de hubfunctie van de mainport op luchtvrachtgebied ernstig te ondergraven. Wat betekent de maatregel voor de Nederlandse logistiek en economie concreet? En zijn er alternatieven zodat Schiphol en het bedrijfsleven zijn verzekerd van voldoende vrachtvluchten voor de toekomst?
Samen met verladers, expediteurs, airlines politici en experts proberen we daar in Den Haag op 13 oktober een antwoord op te krijgen tijdens de Air Freight Conference. Mis het niet en schrijf u vandaag nog in!
Highlights
- Hoe wordt het Nederlandse bedrijfsleven geraakt door de huidige krimpvoorstellen?
- Hoe houden we luchtvracht in Nederland?
- Wat zijn mogelijke oplossingen?
- En welke rol kan de politiek spelen?
Programma
De Air Freight Conference draait om kennisdeling en ontmoeting. Tijdens dit event kunt u verladers, transporteurs, expediteurs, politici en diverse stakeholders ontmoeten. Daarnaast hebben wij een bomvol programma. We kunnen de eerste sprekers al bekend maken:Daniel Koerhuis, lid Tweede Kamer der Staten-Generaal (VVD)
Ronald Leunisse, DHL Express Nederland.
Ivo Aris, voorzitter Air Cargo Netherlands.
Jan van Anrooy, managing director dnata.
Frans Vreede, luchtvrachtjurist.